Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 00:34   #1
TBM
Passiv

Standard

Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?

Jeg har lett rundt på nettet, men finner ingen oppskrift for hvordan jeg skal sende en regning til inkasso. Er det noen som kan hjelpe meg?

Saken er at en tidligere leieboer unnlot å betale opptil flere husleier. I forbindelse med at hun sa opp leieforholdet, underskrev hun en avtale om at de skulle betales inn i løpet av en viss tid og at depositumet deretter skulle dekke resten. Dette gikk vi med på.

Så kom ikke innbetalingen likevel og etter flere purringer og nye løfter ble ca en husleie stående igjen udekket da hun flyttet.

Vi har sendt et inkassovarsel på dette beløpet - og lagt til kun et forholdsvis lite gebyr (dette fant vi informasjon om på nettsidene til forbrukerombudet).

Fristen er ute og hun har fremdeles ikke betalt. Men vi er litt usikre på videre framgang. Er det slik at vi nå sender selve inkassovarselet? Hvordan skal dette formuleres?

På nettet er det meste av info om dette skrevet ut fra den som ikke betaler sin side, og vi er usikre på hvor vi finner riktig info om vår rolle...

Jeg antar at vi skal sende varsel om inkasso med et forholdsvis stort gebyr, og så skal man gå til rettslig innkreving hvis dette heller ikke betales. Men jeg skulle veldig gjerne fått en ordlyd å bruke.

Derfor - noen som jobber med dette?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.