Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelper rynkekremer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 20:07   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Jeg er hudterapeut, og da jeg jobbet som det så jeg mange kunder som har brukt mye produkter, og mange som har brukt lite.
Det trenger ikke være så stor forskjell på huden deres faktisk. Det kommer an på hva de bruker. De som hadde vært flinke til å bruke produkter med mye fukt og høy solfaktor syns jeg virker som har en bedre hud enn de som bruker typiske anti-aging produkter. Mindre pigmentforandringer, og mindre av de typiske sol-linjene jeg ofte har sett på kvinner over 40-45 i kinnpartiene. Og rett og slett en fastere hud.

Unntaket er nok de som bruker produkter med syrer som feks MD og Exuviance. Selv holder jeg en knapp på Exuviance.
Syrene i disse produktene var da jeg jobbet som hudterapeut i alle fall de eneste stoffene som beviselig kunne gjøre noe med synlige linjer i huden. Andre produkter kunne bremse aldring ja, men ikke reversere den...

Så mitt råd er rett og slett å bruke en GOD fuktighetskrem tilpasset hudtype og ikke alder. Og i tillegg en høy solfaktor utenpå. Også på vinteren... Muligens en fetere krem på natt, men ikke alle trenger det. Jeg gjør det, men så har jeg veldig tørr hud også...
Og så en god rens da...

Det enkle er ofte det beste.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.