Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

The Crop Circles

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-08, 21:36   #24
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Crop Circles

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Noen ganger kunne det være interessant her på FP med flere saklige svar i tråder som stiller spørsmål som for mange er spennende emner.
Til og med mennene på forumet begynner å bli ukonsentrerte og fjasete!

Fornekterne kan vel bare enkelt si: Slikt tror jeg bare ikke på.
Men det skal visst markeres at dette er tøv og det er sjempegøi å drive ap med emnet.

Også får jeg flere grønne prikker fra folk som syns temaet er spennende, men det kan virke som mange ikke tør si sin mening rundt det som er litt alternativt.

Måtte bare tenke litt høyt her.

Jeg synes også det er spennende. Faktisk for spennende til å være fornøyd med den varme, ulne følelsen av at det er noe mystisk på færde.

Slik jeg ser det er det to hovedmuligheter:
1) Sirklene lages av mennesker med planker og photoshop. Såvidt jeg vet er det ingen som har kunnet bevise det motsatte ennå, til tross for mye interesse, og det gjør meg i utgangspunktet skeptisk innstilt.

2) Noe annet lager dem, enten en kompleks fysisk prosess vi ikke kjenner til, eller et ikke-menneskelig intelligent vesen. Men det er såpass underlig at denne intelligensen ikke skulle vise seg på andre måter enn ved å lage kornsirkler, at det kreves gode argumenter for at jeg skal tro på det. Har noen gode argumenter så kom gjerne med dem og la dem prøve seg mot motargumenter, men å bare klage over dårlige vibber fra skeptikere holder like lite som jeg-kan-ikke forklare-det-derfor-finnes-det ikke.

Om (2) skulle vise seg å stemme er det den største opptagelsen siden evolusjonsteorien. Men om jeg har rett i at (1) er riktig er det likevel veldig interessant å vite mer om både hvordan de mer avanserte fysiske sirklene blir laget (photoshop-sirklene kan jeg lage selv på en halvtime), og enda mer interessant å finne ut mer om hvile motivasjoner som driver både de som lager dem og de som er mest ivrige på å tro på dem.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.