Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 17:41   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt enig!

Det eneste dumme med å vente til jul, er at det hender man trenger det før. her hvor vi bor er det f.eks. lite snø, men når det er snø, er det jo kjekt at de faktisk har ski og akebrett. Skøyting driver vi med hele vintersesongen, fra september-oktober av (innendørs). Da er det jo greit å faktisk ha skøyter.

Utstyret bør jo være på plass til sesongen/når det trengs, så er det ski som trengs og snøen kommer i november er det litt upraktisk å måtte vente til jul. Men i prinsippet sparer jeg gjerne de store tingene til ønskelista bursdag/jul, og deler gladelig ut tips til tanter, onkler, besteforeldre og faddere.
Som unntak og nødløsning har jeg ved enkelte anledninger latt kalenderpresanger være utstyr (f eks ski/skisko/skøyter), og heller tenkt at da kutter jeg litt på selve hovedpresangen til jul.
Heldigvis er både svigersfamilien og onkel-og tanteflokken flinke til å samle praktiske tips til gavehandelen, og barna her i huset har aldri blitt vant til bare leker til bursdag og jul. Svigers-gjengen er i tillegg såpass få at de pleier å legge en del kroner i presangene, så skal det bli leker og fjas til over to tusen kroner hver brsdag og jul blir det dyrt for oss å være foreldre når alt annet nyttig utstyr skal i hus.

KOnklusjonen er at ja, utstyr og klær gjerne er med i presanghaugen.

Jeg kan selv huske hvor lykkelig jeg ble over en dress jeg fikk til jul da jeg var 5 år. Jeg bodde ute nesten resten av den vinteren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.