Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Veldig gode og smarte rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 16:37   #1
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Veldig gode og smarte rundstykker

rå rundstykker.jpgstekte rundstykker.jpg

Disse rundstykkene syns jeg var geniale. Jeg var og spiste middag hos min kusine i Oslo for noen uker siden, plutselig ut av intet serverte hun gode varme og ferske rundstykker. Ovnen var ikke på og jeg forsto ikke hvor disse kom fra. Hemmeligheten er at de bakes så flate at man kan ta dem direkte fra fryseren og inn i brødristeren, og vips så er de ferdige!

Her kommer oppskriften:
5 dl melk
5 dl havregryn
1/2 ts salt
1 pk gjær
50 gr smeltet smør
1 ss honning
ca 12 dl hvetemel

Legg havregryn i bløt i melken. Bland alt sammen og kjevl ut til en tynn leiv. Stikk ut 18-20 "kaker". Heves i ca 45 min. 250 grader i 6min.

Mine ble ikke helt vellykket første gang jeg bakte dem. Jeg tror det er for mye hvetemel i oppskriften. Jeg lot være å bruke ca 2 dl. I tillegg så laget jeg dem for tykke slik at de ikke passet i brødristeren, toastmaskinen ble da løsningen. Jeg klarte heller ikke å kjevle dem ut skikkelig, så jeg formet dem i hånden. Tror det var litt uflaks for kusine sine ble flotte. Hun brukte en bolle på størrelse med 3/4 av håndflaten til å stikke ut.

I alle fall mislykket og ikke mislykkede rundstykker - de smakte veldig godt!!

Sist redigert av Aiza : 02-02-09 kl 23:33.
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.