Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 13:24   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?

På vei fra der jeg bor og ut på hovedveien er det alltid kø om morgenen, og en del tar en omvei uten særlig trafikk, som gjør at de kutter køen, men må inn på veien på slutten av køen. Formelt har man forkjørsrett, men det har utviklet seg en praksis som gjør at det praktiseres fletting. Jeg har kjørt der hver morgen noen år nå, og alle har praktisert fletting, og ingen jeg har sett har stått på forkjørsretten sin.

Helt til i dag. Drosjen som kjørte etter meg holdt på å krasje, for han nektet å følge den ureglementerte flettingen. Han ble så forbanna at han fikk kastet seg inn i køen igjen ved å bruke horn og bråbremse, før han spratt ut av bilen og løp bort og hudlettet den "stakkars" mannen som hadde forsøkt seg på fletting og dermed ikke overholdt sin formelle vikeplikt.

Etter neste lyskryss står køen litt igjen, men hvis du skal til venstre og er villig til å kjøre over en dobbel heltrukken linje og kjøre mot kjøreretningen i den andre filen en ca. 60-70 meter, så kommer man litt raskere frem, riktignok men en viss risiko for krasj og andres liv og helse. Dere kan jo gjette hva vår venn regelrytteren drosjesjåføren valgte.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.