Sv: Jeg ... en RUSSERHORE????
Jeg skjønner egentlig ikke helt at dette er så sjokkerende. At en del prostituerer seg, og at enkelte kjøper sex er vel en kjent sak. At det skjer til alle døgnets tider er vel også ganske logisk, eksempelvis passer det best for familiefedre om morgenen før jobb, eller til lunsj kanskje. Det står ikke stemplet "hore" i panna på prostituerte, og mange ser ut som en vanlig dame/mann i gata.
For ordens skyld synes jeg kjøp av sex er helt pyton, jeg ser en del dritt i den forbindelse i jobben min. Det er imidlertid viktig å ha i bakhodet at vi ikke snakker om en ensartet gruppe når vi snakker om prostituerte. Vi snakker eksempelvis om småbarnsmødre, vi snakker om "arbeidsinnvandrere" fra fattige land, vi snakker om folk med rusprobemer og/eller psykiske lidelser og vi snakker om ungdom på videregående skole. Dersom man sjokkeres av å bli tatt for å være prostituert, har man kanskje en litt fordomsfull holdning til prostituerte? Ikke vet jeg. At en slik episode er ubehagelig, det har jeg full forståelse for.