Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sigaretter under disk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 18:43   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sigaretter under disk

Regjeringen har lagt frem et forslag om å legge sigarettene under disk i håp om å redusere antall personer som røyker.

Opprinnelig lagt inn av Adressa

Målet med loven er klart: Å begrense reklameeffekten som oppstilling av tobakksvarer eventuelt måtte ha. Og at færre skal begynne å røyke.

http://www.adressa.no/forbruker/hels...cle1203932.ece

Vil det virkelig ha en effekt?

Jeg tror ikke det. Nå er jeg glad for at det er røykeforbud i alle offentlige bygg og på restauranter, og at mange går ut og røyker også i private hjem. Men det betyr ikke at jeg synes det er lurt å sette røyke i skjulte skap, under disk eller andre plasser som kundene ikke ser. Folk som røyker røyker uansett hvor butikken har røyken. Det må da finnes en annen løsning som gjør at ungdom/folk ikke vil begynne å røyke eller fortsette å røyke? Det er blitt flere unge jenter som røyker enn det var før uten at jeg har tallene. Disse unge jentene blir mer påvirket av venner/familie enn av røykens plassering i butikken.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.