Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 15:23   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Enkelte folk har lite vett

I sted så var jeg og samboeren min ute et ærend for jobben. Jeg setter meg inn i bilen og ser damen ved siden av oss setter sin datter på 1-2(max) år i forsetet på bilen uten noen som helst form for sikring. Vet sånn ca. hvor de bor og det tar kanskje bare et minutt eller to til der hvor de bor men allikevel skal man jo sikre barnet. Hun velger altså å utsette barnet sitt for en stor risiko. Det er jo farlig uansett hvilken årstid man gjør det på, men nå er det i tillegg kaldt og glatt, folk kjører rundt uten å ha skrapet skikkelig is av rutene...

Det er 10 ganger så stor sjanse for å komme ut for en ulykke i tettbygdstrøk enn på motorvei. Hadde de kjørt litt uten for veien, måttet bremse litt hardt eller fått en i siden i krysset der de kjørte ut ville nok barnet mest sannsynligvis fått seg en real trøkk.

Blir så sint at jeg koker, kunne ikke brydd meg mer om de voksne men dette gjelder barna. Barn som ikke har mulighet til å sikre seg selv.

Syntes dere det er ok å frakte barna slik?(Regner vel med at ikke særlig mange på FP syntes det) Selv om det ikke er lov så ser jeg nesten daglig folk som gjør dette(ved levering/henting i barnehagen). Lurer på hva de syntes om å stjele i butikken, er det ok også? "Skal jo bare en kort tur" er den dårligste argumentasjonen jeg hører.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no