Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Risengrynsgrøt og riskrem

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 16:35   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Risengrynsgrøt og riskrem

Hvordan lager dere risengrynsgrøt? Det finnes jo diverse posemix'er som bruker forskjellig tid på å bli ferdig. Hjemmefra har jeg alltid blitt servert grøt av grøtris i slike pakker som bruker omtrent en time på å bli ferdig. Selv har jeg ikke tid til å stå og røre i en time, og har derfor gått over til posene fra Toro som tar 25 minutter. Grøten er kanskje best på den gamle måten, men disse posene går fint an å spise også.

Vi skal ha riskrem til dessert på julaften - spørsmålet er da om jeg skal ta meg bryet å stå og lage grøt i en halv evighet, eller bruke posemix'en jeg vanligvis bruker. Hvordan bruker dere å lage riskremen, det vil si, hva bruker dere som grunnlag for riskremen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.