Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kunde

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-08, 21:20   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Fått inkassovarsel fra et sted jeg ikke er kunde

Jeg har fibernett eller hva det kalles gjennom lokal leverandør. De leier igjen gjennom et annet firma. Har telefon, internett og tv gjennom lokalleverandører og alle regninger skal betales til dem.

Saken er kort fortalt: Jeg fikk plutselig en regning fra firmaet jeg ikke er kunde hos, tok kontakt med de jeg er kunde hos og forklarte saken. De tok straks kontakt med de de leide gjennom og spurte hva som foregikk. Joda, de trodde jeg var en dame i Tromsø som var kunde hos dem.

Fikk nå sagt ifra at jeg leier nett gjennom lokale leverandøren og ikke dem, de skulle selvsagt rette opp feilen med en gang. Joda. Måneden etter får jeg ny regning, tar på nytt kontakt, de skulle ordne opp i det, jada! 8 mnd. gikk og både jeg og de jeg leier nett gjennom tok kontakt hver eneste mnd uten at det hjalp.

Forrige mnd. fikk jeg også inkassovarsel og bestemte meg at nok er nok. Dette ble siste mnd. jeg kontakter dem. Ringte inn og var ikke blid, sa høyt og tydelig i fra at nå får de fader meg se å få meg slettet fra deres database, neste gang vist det skjer, så hiver jeg regninger i søpla uten å åpne den ( kjennner igjen konvolutten og det står utenpå) Jeg kommer ikke til å ringe, maile, eller skrive noe mer brev. Nok er nok, hun beklaget så mye og forstod ikke hvorfor regningene ikke stoppet å komme til meg.

Jammen sa jeg smør, fikk regning denne mnd. også. Heiv dem i ovnen som planlagt, ny regning igjen på fredag med inkassovarsel. Heiv den også.

For å presisere, jeg er IKKE kunde hos dem jeg får denne regningen fra. Jeg har ingenting upgjort med bredbåndsleverandøren min, alt er betalt.

Hva skjer nå? De sender det jo til inkasso, men det kan jo ikke gjøre noe? Jeg er ikke og har aldri vært kunde hos dem.

Planen er at nå får de en utgift med inkassoselskapet de bruker, for det er dem som må betale for jobben.

Hva søren gjør man da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.