Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om slike uttalelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 20:08   #11
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om slike uttalelser?

Staten må holde seg for god til dødsstraff og tortur. Men selv om vold aldri er en god løsning kan man ikke gå rundt å late som det heller aldri er det minste av flere onder.

Selvsagt mener jeg det ikke bokstavelig når jeg anbefaler å gjelle noen med hjulvisp. Men jeg innrømmer også at det finnes menn jeg kjenner til som behandler kvinnene og barna i sine "liv" systematisk så grønnjævlig, og uten at rettssystemet er noe realistisk alternativ eller at det ser ut til å være noe håp om bedring, at jeg ikke kan garantere å for alltid avstå fra å gi dem en solid omgang juling, avsluttet med et løfte om verre i vente om de noensinne så mye som tenker på legge hånd på familien sin igjen.

På et mer prinsipielt grunnlag mener jeg at man gjerne må være pasifist på egne vegne, men at det ikke nødvendigvis alltid er rett å være det på andres.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no