Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 01:07   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?

Desember har forlengst inntatt de Norske hjem, og juleforberedelsene er i full gang. Vi pynter med alskens lys, og vi er ivrigere enn vanlig på å tenne levende lys i stua.

I takt med dette så ser vi en massiv økning i antall boligbranner, og i år som så mange tidligere år, så går liv tapt. I år mange fler enn på mange år...

Bare de siste to ukene har mange mennesker måtte gi tapt mot røyken og flammene. Utrolig tragisk og trist. Tragisk og trist på mer enn en måte, siden det i flere tilfeller nok er menneskenes uforsiktighet som er årsaken...

Jeg er veldig obs på dette med åpen flamme i huset året rundt. Jeg tenner ikke mye lys, og når jeg gjør det, så er det uten lysmansjetter og vi forlater ikke rommet uten å slukke. Jeg går knapt nok på do uten å blåse ut lysene...

Nå i desember er jeg ekstra obs. Jeg tenner lys som jeg pleier, men setter aldri lys i nærheten av dekorasjoner. Ekstra elektriske lys som julestjerner og lignende, slåes alltid av ved sengetid eller når vi forlater huset. Og jeg forlater aldri komfyren om jeg står med masse fett eller smult.

Jeg er i det hele tatt veldig forsiktig året rundt, men nå i desember så tenker jeg litt ekstra på dette. dels pga alt vi tilfører huset av ekstrautstyr, men også pga alle de tragiske brannene vi leser om i avisene.

Så hvordan er det med dere?? Tar dere ekstra forhåndregler for å unngå brann?

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.