Sv: Amming og alder
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg regner med at hovedgrunnen til at jeg reagerer negativt er at det er "unormalt", i betydningen "ikke vanlig".
Min største er 3 år bare, og allerede veldig opptatt av hva de andre barna synes er kult eller dumt. En åtteåring som blir ammet i offentlighet og på tv vil vel oppleve en del negativ oppmerksomhet fra jevnaldrende? Prinisipielt, og egentlig også hele det fysiske aspektet, synes jeg det er ganske uproblematisk om man vil amme til barna flytter hjemmefra, og ser overhodet ikke noe incestuøst ved det. Men pga sosiale reaksjoner som jeg er sikker på vil plage barnet, synes jeg det bare virker sært og litt ego av denne mammaen. (Og nå må jeg for ordens skyld si at jeg ikke har sett klippet, men jeg har sett tilsvarende på tv før.) Der det er mer vanlig å amme store barn, som Hattifnatten nevner, ville jeg ikke rynket pannen engang. Siden jeg ikke bor i regnskogen, synes jeg det er greit å avslutte ammingen en del tidligere. Akkurat når synes jeg det er vanskelig å si noe helt konkret om, men når barnet begynner å nærme seg skolestart har jeg begynt å synes det er litt rart.