Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Israel og Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 00:10   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Israel og Gaza

Ikke at jeg tror det hjelper stort, men nå må jeg si at jeg føler sterkt for å totalt boikotte Israel/israelske varer igjen.

For all del, jeg forsvarer ikke Hamas rakettangrep, men Israels militærmakt er overlegen i forhold til palestinernes. Dessuten består vel ca halvparten av Gazas befolkning av barn og unge. Omtrent 1,5 millioner mennesker innesperret på et område på størrelse med Oslo by... Jeg synes ikke det er rart at det koker over for dem som er tvunget til å leve slik. Jeg leste dessuten nettopp at mange av de bombene Israel har sluppet de siste dagene er sluppet over tunnelene som er gravet under grensen til Egypt. Dermed begrenses befolkningen i Gaza ytterligere.

Jeg synes på sett og vis at det er merkelig at et folk som har vært utsatt for så mye forfølgelse og hat som jødene selv gjør sitt beste for å utrydde et annet folkeslag.

(Jeg synes dessuten at Israel skulle holdt seg til grensene av 1949 og latt Gazastripen, Vestbredden og Golanhøydene være i fred.)

Dette ble noe rotete; det er sent og jeg er trøtt.

Hvor står dere da? Boikotter dere Israel? Hvor ligger sympatien? Hos Israel? Hos palestinerne?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no