Sv: Er althorn stemt i ess?
Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.
Saken er nok den at dama ikke klarer å spille julesangen i annen toneart enn C-dur selv, tenker jeg 
Absolutt en mulighet. 
Nå har jeg forøvrig hatt althornisten her på øving, og det gikk helt strålende. De spilte gjennom uten problemer, så jeg sendte ham hjem etter fem minutter. Ingen vits å øve på noe som sitter. Smittevennen på klarinett var visstnok veldig, veldig flink, så dette blir nok neppe noe problem. Det måtte være å få dem stemt opp, isåfall.
Da læreren ringte meg tidligere idag for å fortelle at klarinettisten ikke kunne komme, prøvde hun å finne en annen dag alle tre kunne møtes hjemme hos meg. Vi har ca to ledige ettermiddager før forestillingen, og hun prøvde febrilsk å få meg til å komme til skolen for å øve med dem, men jeg har skole selv! Jeg spurte om hun ikke kunne be dem ta med hornene på skolen så hun kunne øve med dem rett etter skolen en dag, men det kunne hun visst ikke. Men jeg kunne få telefonnummeret til de andre foreldrene så jeg kunne avtale med dem? Jeg hadde jo allerede sagt jeg ikke hadde mulighet før neste tirsdag, men det var ifølge henne for sent.
Jeg syns det er bittelitt rart at hun prøver å dumpe alt på meg på så kort varsel uten å ville bidra noe selv. Men jeg skal selvsagt hjelpe til når det passer.