Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Downlights i taket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 00:29   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Downlights i taket

Jeg og mannen ser litt på hvordan vi skal plassere downlightsene i taket på huset vi holder på å bygge. Jeg syns det er forferdelig vanskelig.

Jeg har f.eks lyst å ha en fin lampe/lysekrone over spisebordet i stua, mens mannen har tegnet opp ei rekke med downlights i taket, midt over bodet. Jeg tenker at det låser jo veldig hvordan bordet skal stå?

Men er det noen regler for hvordan man best plasserer downlights? Avstand fra vegg, rett over bord, rett over sofa? osv. Mannen er elektriker, og skal legge opp dette selv, men han arbeider ikke med akkurat denne type innstallasjoner til vanlig, og har derfor ikke erfaring med plassering osv...

Skal vi satse på å ha en rekker her og der ganske inntil veggen, eller skal vi prøve å spre de mer i rommet, uten noe linjært mønster?

Mannen går neppe med å å snakke med interiørarkitekt for å få de tegnet inn, så det blir nok desverre ikke aktuelt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.