Sv: "Da damene dro" på tv2
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Greit nok at når man blir gammel så kan man se tilbake på hva man har utrettet og si at "ja, jeg er veldig fornøyd med å ha oppdratt barna mine", men jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd for å OGSÅ kunne si at "jeg bidro med det og det prosjektet på jobben, som førte til de og de endringene for andre".
Tja. Jeg har nok en annen type jobb en deg. Jeg er glad i jobben min, jeg tjener penger og jeg har det gøy der. Men det er ikke noen heroisk bragd jeg gjør der. Jobben min er viktig for mange, men det er flere enn meg som kunne ha gjort den - og vi er også flere som gjør den. Hvis jeg ble kjørt ned av bussen i morgen hadde jobben min greid seg fint uten meg. Jeg vil nok tro at det er barna, ekteskapet og andre relasjoner man "sitter igjen med" når man blir gammel. Jeg tror i alle fall ikke det er overtidn jeg blir å huske. 
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Mulig - men hvor mye kan det dreie seg om så lenge de tydeligvis var veldig kontrollerende hjemme? Det var da flere kommentarer fra mennene som gikk på at kvinnene var "kontroll-freaks" hjemme. Og hvor mye klarer du da å jobbe i tillegg?
Jeg har ikke sett serien, men det ble sagt i denne tråden at alle mennene her var fiskere, og de var så mye ute at kvinnene i realiteten styrte hjemme.