Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Når vi først snakker om plaging av gjess og ender ...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 11:07   #11
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Når vi først snakker om plaging av gjess og ender...

Vi Nordmenn ser jo kuer langs veien hele sommeren igjennom, og tror at sånn har norske kuer det! Og ja, jeg velger å tro at de fleste har det fint. Men det er jo iikke til å komme unna at det er nok av de som ikke har det sånn...
Jeg tror det kommer av vår manglede respekt for dyr. Dyr er mat. Ferdig med det. Ok, hunder er ok, og til dels rasekatter.. Men de har ikke på langt nær den "verdien" ett menneske har. Hva med fisk? Forskning har vist at fisk føler på lik linje med andre dyr, og har hukommelse, etc. Allikevel er den en så viktig del av vårt kosthold, at sånt kan vi jo ikke ta hensyn til.
Folk ser rart på meg når jeg sier jeg verdisetter ett dyr på lik linje med mennesker.
For meg er vi levende vesner med følelser, født i ulike kropper. Ja, det er meningen at vi skal spise hverandre. Men det må gå ann å vise respekt for andre vesner, og ikke mishandle dem fordi vi skal få alt viønsker til enhver tid..

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.