Sv: "Da damene dro" på tv2
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Å vanne blomster og å finne gardiner som matcher er ikke noe jeg ser på som husarbeid. Det er snakk om interesse. Man kan leve bra uten blomster og uten matching. Men altså... Hvor hører du menn bli kalt homo fordi de skifter på sengene? Er de menn som bor alene og som foretrekker å ikke sove i sin egen møkk homo? (I det hele tatt tenker jeg at menn som er redd for å bli kalt homo og menn som kaller andre menn homo må være temmelig bak mål i utgangspunktet.) Som Irma sier så handler det om grunnferdigheter for å leve. At det er arbeidsfordeling i hjem og at noen foretrekker det ene framfor det andre synes jeg er naturlig, men det er ingen dum ting å noen ganger praktisere litt av det man ikke normalt har som oppgave. Å utfylle hverandre gjør man ikke dersom man ikke kan utfylle rollen til den andre når den andre ikke er hjemme. Jeg tenker også at det å kunne utføre alle oppgaver i hjemmet og å gjøre litt på tvers av den daglige arbeidsfordeling også sender signaler videre til barna.
Det jeg har uthevet tror jeg er veldig viktig, vi lærer jo ungene våre uansett kjønn og rydde av bordet etter seg, rydde opp lekene sine, osv osv.
Ser de at pappa ikke gjør det, hvorfor skal de gjøre det da liksom?
Vi er våre barns største forbilder, så skal vi lære sønnene våre at å vaske og rydde kun er for damer, hvis ikke kan de bli mobbet og ertet for det?
Resten av innlegget: 
|