Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Dette er litt generelle betraktninger. Men jeg er sånn i stuss over de som er i mot vaksiner og som finner at 99 % er totalt og fullstendig uenige med dem. Det er en ting at man står på sitt i et moralspørsmål f.eks, men når det gjelder vaksiner så er det jo en mer reell ting, det er et agens som har en virkning og en virkningsmåte som man har god kjennskap til.
Altså, om alle her på forumet hadde vært totalt uenig med meg i noe som er kunnskapsbasert så hadde jeg dobbeltsjekket min egen argumentasjon altså og virkelig gått igjennom alt, for jeg hadde jo tenkt at sannsynligheten for at jeg tok feil var stor. Dette hadde jeg til og med gjort om saken det gjaldt var smækk innenfor mitt fagfelt.
Når sånne som kråka og tutta som neppe har mer naturfag enn det som ble lært bort på gymnaset standhaftig holder fast på sin mening, er ikke det egentlig veldig veldig merkelig? Å tenke at man er så personlig begavet at man ikke trenger å vite noe om virus, å vite noe om immunforsvaret eller sykdomslære for å ta beslutninger som går på tvers av det som de som driver med det til daglig mener? Og i tillegg mene at man vet mer og er klokere?
Jeg har aldri vært borti at noen har vært så påståelig om noe de ikke har peiling på innenfor data, elektronikk eller biler f.eks. Hvorfor er det sånn at medisin er liksom noe som gud og hvermann skal ha en mening som automatisk skal bli respektert? Hadde man respektert noen som mente at ikke bare var sommerdekk bedre enn vinterdekk på hålkeføre men også at vinterdekk var laget av en ond industri som bare ønsker å påføre folk skader og kunnet peke på en internettside som referanse?