Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA
Opprinnelig lagt inn av Najade, her.
Jeg ville sjekket veldig nøye om det faktisk er bestemt at det blir fellesanlegg mens de holder på.
Da vårt borettslag gjorde dette, ble det i første omgang sagt litt lett: "joda, det går jo an å bo i leiligheten mens man holder på, litt kummerlige forhold og sånn, men.. haha".
Da bygningsarbeiderne begynte å bli involvert i prosessen så de bare DUMT på oss, og lurte på om vi var helt sprø. Viss det er samme type rehabilitering så pigger de altså opp gulvet mellom etasjene rundt soilrøret (og kanskje mer også). Det blir ekstremt støvete, og man bør absolutt gjøre hva man kan for å hermetisk lukke alle døråpninger mens de holder på.
Vann hadde vi ikke hatt på kjøkkenet vårt heller i store deler av perioden, da vannet gikk opp langs samme veggen, og delvis hadde felles røropplegg som inn på badet. Det eneste som ble satt opp her, var et toalett som de koblet på soilrør i en av kjellerbodene. Oppfattet det nesten som om det var like mye for arbeidsguttenes skyld.
Jeg vil si at dette er en stor ulempe som du bør tenke nøye gjennom før du bestemmer deg for leiligheten. Om du finner et annet sted å bo imens, så er det jo kanskje greit nok, men en heftig vaskejobb i etterkant av arbeidet
Hva skjer f.eks om arbeidet blir forsinket, hvilke rettigheter har du?
Dette var viktige ting å få greie på, tusen takk for innspill . Skal skrives opp å skal forhøre meg med hun når hun ringer.
|