Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rapport fra Praha!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-06, 23:46   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Rapport fra Praha!

Da har jeg og mannen vært i Praha noen dager

Overnatting:
Vi lå på Hotel Roma - http://www.hotelroma.cz - som var et 4 stjernes hotell som lå snaue 10 min gange fra Karlsbroen, på samme side som Prahaborgen - alt så Malà Strana. Kjempefornøyd med hotellet!

Kultur:
Vi var ikke med på noen guideturer eller noe sånt vi. Bare gikk rundt og så selv, og noe av det vi fikk med oss var Prahaborgen (St. Vitus katedralen og Kongeslottet)
Her er noen bilder:

Mat:
Vi spiste ikke på noen typisk lokal tjekkisk restaurant, mye fordi de ikke er akkurat kjent for god mat... og når vi så blider av maten så frista det ikke så veldig heller
Men, anbefaler veldig restauranter fra "Kampagroup" ! (www.kampagroup.com).
Vi var på "Cowboys", som er en steakhouse restaurant like under Prahborgen - og der hadde de nyyydelig mat og dessert! De har også en kjempebra fiskerestaurant nede ved elva (Kampafish).
Litt dyrere enn de billigste stedene i Praha, men uansett billigere enn her.

Her er jeg og mannen utenfor "Cowboys"

Angende kafeer så anbefaler jeg virkelig "Down town Praha Café" som ligger i gata Üjezd i Malà Strana området (like ved hotellet vårt). Der var vi to ganger, og de hadde nydelig kaffe, lunsj, kaker og middager. Det var en ganske moderne kafé, og bare mannfolk som jobba der!

Shopping:
Skal man shoppe finnes det et par "mekkagater" i Starè Mesto (Gamlebyen) som heter Na prikopè og Vàclavskè Namesti. Her har du alt fra HM, Zara, Vero Moda, Mango, New Yorker... og mange designerbutikker.. Men i utgangspunktet er ikke klær spesielt mye billigere der da, enn hjemme hos oss.. så for min del ble det mest titting.

Men krystall etc er jo så klart billigere. Men det skulle vi ikke ha noe av.

Drikke:
.. den er billig
Og for meg som er ølelsker var det et mekka !
Det er dyrere på litt finere restauranter, og ved de mest populære strøka. Men uansett billig for oss!
Her har dere meg på en Irsk pub ...

Man kan nok gjøre mye mer enn det vi gjorde under vårt opphold..men vårt poeng var å slappe av og nyte livet... og det gjorde vi!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.