Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 14:51   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Til saken: jeg synes også at det er trist at det stadig bannes mer på TV. Jeg er glad i et fargerikt språk, og imponeres derfor mye mer av mennesker som klarer å være saftige uten å banne. (Dessuten skjønner jeg virkelig ikke behovet for å si akkurat herregud dersom man nettopp ikke tror det finnes en gud i det hele tatt. Hadde man trodd det, og ville ta avstand, så OK, men hvilket tomt ord når det ikke beskriver noe som helst.)

For meg blir saftige "kraftsalver" uten banneord ofte mest komiske, i hvert fall når det blir litt krampeaktig påtatt. Når det gjelder det siste utsagnet ditt faller det på sin egen urimelighet. Uttrykk som fandens oldemor betinger altså at du tror på fanden? Må man mene noe med Donalduttrykket "saft suse"? At ord og uttrykk har en opprinnelse, betyr ikke at man tenker gjennom dette hver gang man tar det i sin munn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.