Sv: Tips meg om en jentete tulleserie
Takk for tipsene, folkens. Nå har jeg fått sett litt, og kan komme med noen foreløpige konklusjoner for egen del:
Mad Men sesong 1 - sett sammen med mannen. Lover svært, svært godt etter første sesongen. Spennende og litt i Six Feet Under-kategorien. Tidvis røyk ut av ørene på Luftslottet pga. kvinnesynet på den tiden, til stor underholdning for Luftslott-mannen.
True Blood sesong 1 - også sett sammen med mannen. Den gidder ingen av oss å se flere serier av. Relativt platte greier, syns ikke den var særlig spennende.
Lipstick Jungle sesong 1 - sett selv. På ingen måte like god som Sex and the city, selv om den prøver hardt på å etterligne den. Fullstendig utroverdige karakterer, enda mer enn i S&theC, og veldig overflatisk. I S&theC rekker man faktisk å bli både kjent med og sjarmert av jentene.
Pride & Prejudice (BBC) - herlige greier. Et must for kostymedramaelskere.
Sense & Sensibility (BBC) - ikke like spennende som P&P, men helt grei tidtrøyte. Korte episoder.
Ellers kan jeg si at jeg elsker Big Love og My so-called life av andre forslag, men de har jeg allerede sett. I tillegg har jeg sett 3 sesonger av Black Adder (morsomt) og én sesong av britiske the Office i mellomtiden (bare pinlig, med unntak av noen gullkorn).
HIMYM har fått to sjanser til, men dette slår virkelig ikke an. Jeg gidder ikke å se 5-8 episoder (som det ble foreslått) for å komme meg nok inn i serien til ikke å sovne av den. :rister:
Nå lurer jeg rett og slett på å prøve meg på House, etter å ha sett mange episoder britisk komedie med Hugh Laurie. Mannen liker den ikke, så det kan jeg med god samvittighet se selv.