Sv: Mimre 1970-tallet
Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.
Noen som husker "jeg og du og kaktus" (?) som gikk på formiddagen? Et meget pedagogisk riktig program.
Å ja! Jeg er født i -72 og jeg gikk ikke i barnehagen før jeg begynte på skolen. Jeg fikk derfor med meg mye som skjedde på tv om formiddagen. Jeg husker at jeg storkoste meg når jeg fikk sitte å se på "Du og jeg og kaktusen" og "Trim for eldre" . Det gikk rett før eller rett etter kaktus-programmet.
Ellers husker jeg mine grønne slengbukser og brune Ecco fotformsko. Da jeg begynte på skolen hadde jeg en sånn oransje firkanta ransel og et stoort pennal med MANGE tusjer.
Vi bodde i et nytt byggefelt og vi gikk stadig rundt og plukket kritt (fra gipsplater) som vi brukte til å tegne paradis med, og skytestreng (som ble til overs etter sprengning), som vi lagde masse morsomt med. Noen av favorittstedene vi lekte på/i var i en gammel krigsbunker med skikkelig råttent gulv samt å balansere oppå en stabel med gamle telefonstolper. Ikke noe snakk om barnesikre lekeplasser der. Ellers satt jeg og storebror og slang i baksetet da vi var på ferie og drakk ekle leskedrikker fra sånne bamseflasker. :urk:
|