Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Oppdatering på denne saken.
Idag fikk jeg brev fra NAVI. Det er de som har overtatt sakene fra Statens Innkrevningssentral. Jeg fikk regningen på det jeg skulle betale og at innen 1.4. skulle jeg starte med første avdrag på kr. 750. Jeg ringte NAV Forvaltning tvert. Jeg har ikke hørt noe som helst fra de på over et år. Har ikke giddet ringe dem heller. Hver gang jeg skal ha tak i noen der så må jeg ringe flere dager i strekk og flere ganger om dagen.
Jeg traff til slutt en person som kunne svare. Han mente at jeg hadde fått arbeidskontrakten noen uker før jeg tok det opp med NAV og at jeg derfor kanskje må betale iallefall deler av beløpet. Jeg er villig til å kjøre det videre om jeg må til Trygderetten. Jeg handlet uten tvil i god tro. Jeg blir så forbannet. Jeg sitter med bevisbyrden og jeg må hente bevis fra NAV.
Før jul i 2007 ble jeg lovet av saksbehandler at saken skulle være ferdigbehandlet før utgangen av januar 2008. Det har ikke skjedd og saksbehandleren jeg snakket med i dag sa han skulle sende et vedtak innen to måneder. Huff jeg håper ikke jeg må betale. Gubben er på attføring nå og nærmere 8000,- kr er mange penger for oss nå.
|