Sv: Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling
Opprinnelig lagt inn av MissS, her.
Synes det er litt skremmende at leger har så liten tillit til sykepleiere. Vi har faktisk utdanning og erfaring, og vi jobber i et team selv om jeg personlig har opplevd flere ganger at sykepleiere blir ekskludert av legene. Alle kan selvsagt ta feil, både sykepleiere og leger. Har selv opplevd at legene har tatt feil og sykepleieren rett, noe som resulterte i tragisk utfall.
Jeg vil bare understreke at jeg har veldig stor tillit til de aller fleste sykepleiere, og synes dere er flotte samarbeidspartnere. Akkurat nå jobber jeg ikke med sykepleiere, og det er noe jeg savner.
Det jeg sier, er imidlertid at jeg i mine sykehusjobber ikke må falle for fristelsen å stole blindt på opplysninger fra sykepleiere, selv om de er sikre i sin sak og argumenterer godt - for det er faktisk jeg som vil bli stående som ansvarlig og uthengt dersom jeg gjør feil.
Jeg føler at du legger mer i uttalelsene i denne tråden, enn hva som er ment. Kanskje erfaringene dine gjør deg for nærtakende?
99,9% av tiden min på sykehus har jeg bare satt pris på sykepleiere og beundret dem for arbeidet de gjør. Støtte, trøst, hjelp, nytte, fantastisk koselige kvelder og netter, knødd sammen i en hjørnesofa i akuttmottak