Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at kvinner slår menn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 19:34   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er det greit at kvinner slår menn?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tipper at det er ganske stor forskjell på hva folk legger i "slå".

For noen er dette et begrep på virkelig å grisebanke. Gjentatt vold. Undertrykkelse. Og alt som er ondt.

For andre er "slå" en bevegelse med armen og hånda. Som at man slår etter en mygg om sommeren.

Og midt i mellom ligger utallige varianter.

Jeg tipper at det ligger grobunn for mange misforståelse her. Jeg vil tippe at Mira Craig og eventuelt andre som bruker begrepet "slå" mener en snillere variant, og sikkert ikke vil definere det som vold.

Noen vil kanskje kalle et vennskapelig klask på skulderen for å slå - og i såfall er vi mange som slår. Men når andre da ser ordet slå, så ser de rødt og tenker "slå = grov vold".

Derfor syns jeg på en måte at diskusjonen blir litt meningsløs. Jeg tror at alle er motstandere av vold. Men fordi vi har ulik oppfatning av begrepet "slå" så snakker vi antagelig forbi hverandre.

Enhver form for slag er hundre prosent uakseptabel å levere fra ett menneske til et annet.

Om det er grov mishandling, om det er en ørefik eller en dask på bleierompa. Såsant hensikten med slaget er å få den man slår til å skjerpe seg elle rgi seg eller på noe vis få med seg et poeng som er fysisk ubehagelig så er det faktisk tvert nei uten mer diskusjon i min verden.

Definisjonen pleier jeg å si at er slik: Hvis handlingen ikke kan utføres på gamle tante Kirsten i kaffeslabberas så er den ikke ok.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.