Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsete - ikke bra med bakovervendt?!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 15:14   #27
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilsete - ikke bra med bakovervendt?!

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Men en idiot (eller østlending ) kan man jo treffe på selv på vestlandet. Og utforkjøring pga vær er vel ikke noe mindre i vest enn i øst?

Jeg sier ikke at problemet er hverken østlendinger, eller idioter, men at veiene på østlandet er slik at en lett kan kjøre mye fortere enn en evner. Vestlandsveier har mer naturlige begrensninger for hvor fort du kan kjøre mens en bytter cd, ser på TV, har hatt, eller krangler med ungene i baksetet. Jeg har etter 12 år som sjåfør enda ikke opplevd nestenmøteulykke på vestlandet, mens jeg har opplevd det nesten hver gang vi har vært på østlandstur, min erfaring - har ikke sjekket statistikken.

Utforkjøring grunnet vær og føre skjer, men som regel i små hastigheter. Kjører etter forholdene, og har selvsagt piggdekk.

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Bakovervendt er tryggest uansett plassering. Svenskene anbefaler jo forsetet.

Visste ikke at svenskene anbefalte forsetet, takk for tips om det.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.