Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg synes han ser ut til å ha nok penger til at han har råd til å betale prsonskatt også jeg. Det er ikke fordi jeg er idiot og ikke forstår økonomi og at selskapene sender store summer i statskassa osv jeg irriterer meg over Røkke. Det er fordi han for eksempel ikke gadd å sende selvangivelse til Norge og nektet å si hvor han bodde fordi han ikke så seg som nødt til å betale skatt. Etter masse pes sa han at han bodde i London, men så gjorde han ikke det likevel. Og myndighetene måtte sjekke når han sov hvor for å bestemme adressen hans til Norge og avkreve ham skatt.
Sånt synes jeg er drittungeoppførsel og helt unødvendig. Han skal bidra til felles goder han som alle andre uavhengig av om han gjør ting på jobben som skaper verdier eller ikke.
Selvom jeg jobber i industrien og generer verdier så skal da jeg skatte av inntekten min på lik linje med en sykepleier som ikke produserer noe som skaper flere arbeidsplasser og inntekter vel?
Har man inntekt i Norge så betaler man skatt her. Det gjør han også.
Skjønner ikke helt hvor du vil.
Man betaler skatt for inntekt og for formue. Og så betaler selskapene skatt. Han også. Likt for alle.