Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 20:40   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når det er sagt synes jeg det er tåpelig å trekke inn rasisme.

Det er ikke vanntette skott her. Hva tror du det handler om når Ola Dunk irriterer seg over et somalisk flagg i barneskolen? Det er lett å snakke generelt, og å mene at det er like malplassert med nederlandske flagg som et pakistansk flagg. Men det trengs ikke mye fantasi for å se hva det er som vekker motstand hos en del grupper i den norske befolkningen.

Et eksempel å dra frem her er når min tyske tante er på besøk i Norge under 17. mai, og får låne min bunad, fordi hun synes det er så stas å få være litt norsk denne dagen. Min hvite, pene, tyske tante blir av flere hilst på av folk som synes det er gøy og spennende å høre hva en tysker synes om å se den norske nasjonaldagen på kloss hold. Og lurer på om hun liker å ha på bunaden, om hun lar seg imponere av alt sølvet osv. Min afrikanskutseende svoger, derimot, han holder seg helst laaangt unna sentrum på 17. mai, og forteller at han ikke en gang kan holde sin norske datters 17. maitrompet uten å få ubehagelige kommentar. Rasismen lever i aller høyeste grad i Norge, og den kommer grimt til uttrykk på nasjonaldagen vår. Derfor synes jeg også det aspektet skal med når vi diskuterer andre nasjoners flagg på denne dagen. Vi trenger litt mer toleranse.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.