Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ap vil dele ut gratis bøker

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 16:02   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ap vil dele ut gratis bøker

I Dagbladet i går var det intervju med Gunn Karin Gjul som vil dele ut gratis bøker til (tror jeg, har ikke avisen her), alle 1 åringer, 3 åringer og 6 åringer. Dette skal, i følge henne, få opp lesegleden. "Det koster nok noen millioner, men det er det verd". (sitert fritt etter hukommelsen)

Er det bare meg som blir litt av det? Jeg er veldig for å arbeide med hvor mye barn leser, men å dele ut en bok? Skal man få velge hvilken bok, eller skal Gjul bestemme hva alle barn på den alderen skal ha lyst til å lese? Hva med å pøse disse millionene inn i skolebibliotekene i stedet? Eller gjøre noe med åpningstidene på bibliotekene i distriktene?

Jeg tror ikke at barn blir stimulert til å lese ved å få en bok. Jeg tror at de må ha tilgang til masse bøker slik at de kan velge akkruat det de liker. Jeg har gått fast på biblioteket med mine barn etter at de ble så store at de kunne sitte ved et bord og se på en bok og det er fantastisk å se hvoedn de liker å gå der og plukker med seg bøker i store mengder.

Jeg ser på dette som et rent "kaste penger etter problemet" forslag uten noen tanke på hva det er som får barn til å ville lese. Jeg er klar over at det er viktig at barn får høytlesning for at de skal bli glad i å lese, men igjen, en bok!!!

Jeg håper at noen biblioteksmennesker griper fatt i dette og prøver å vri de millionene vi tydeligvis har til å sette inn på leseopplæring og setter dem inn i biblioteker, barnehager og skoler i stedet.

Men er det bare meg som reagerer på dette? Kjør debatt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.