Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
På hvilken måte? Det er vel ikke mange som synes at støtteordningene for funksjonshemmede er spesielt gode i dag, og når saker kommer frem i media er Frp det partiet som skriker høyest. Jeg lurer derfor konkret på hva som vil bli verre med Frp.
Jeg ser i hvertfall for meg at all omsorg utenfor hjemmet blir satt på anbud, privatisert, slik at kun de med mest penger har råd til å benytte seg av avlastningsboliger etc.
Barnehage vil bli mye dyrere. Pr i dag har mange - ink meg - veldig støttet barnehageplass både som avlastningstilbud og som utviklingstilbud til sønnen min. Når Frp kommer til makta, vil det meste av støtte til barnehager forsvinne, samtidig vil det kuttes ned i den pedagogiske bemanningen. Jeg kan ikke forestille meg de kommer til å prioritere spesialpedagoger i barnehagene.
Går det langt nok, får vi et samfunn hvor du er helt avhengig av forsikringer for å ha råd til sykehusopphold, fysioterapi, behandlingstilbud etc. Forsikringer er for folk som kan jobbe for seg og betale for seg. Pr i dag er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang pga den rare gutten vår - ergo er vi helt avhening av å ha en fungerende offentlig velferdsstat.