Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere som tror på Gud

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 12:17   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Kjempeflott diskusjon.
Jeg respekterer at folk tror, men har ingen Gudstro selv. Jeg har forstått det slik som Niobe forklarer det at det er opp til oss mennesker nå, men at vi kan hente tro og styrke gjennom bønn.

For oss om ikke tror på Gud, så har vi kanskje andre ting vi kan hente tro og styrke gjennom. Gjennom oss selv eller kanskje kjærlighet til andre.

Det som gjør at jeg ofte er kritisk til Kristendommen/Islam/Jødedommen etc er at gjør onde ting i Guds navn. Jeg prøver å si til meg selv at dette som oftes er en liten gruppe mennesker og ikke majoritetens holdning/forståelse av sin religion. Jeg har problemer med å forstå (forsvare) måten feks Norge ble kristnet på, jeg har store problemer med å forstå jihad, krigen mellom Israel og Palestina - Hvor jødene påstår at Gud har gitt dem landet. Hvordan forsvarer man slikt med tro på Gud? At man gjør det i Guds navn?

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no