Sv: Mat til 1 1/2 åring
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Storesøster har en slik venninne. Der er nugatti en viktig del av hverdagskostholdet.
Jeg mener bestemt at det ikke skyldes "kresne" barn, men et sterkt barn som har testet hvor grensen skal gå og så har foreldrene ikke satt noen grense.
Jeg ser at flere lar ungene få lov til å bestemme, men det tror jeg er helt feil...
Jeg er ikke enig med deg. Jeg er derimot enig med deg i at nugatti ikke bør være en del av hverdagskostholdet.
Min søster var i utgangspunktet ikke en som testet veldig hvor grensene gikk, og min mor og far lot generelt ikke ungene bestemme. Derfor fikk hun ikke spesiallagd mat (type pølser hver dag). Jeg tror egentlig bare hun var veldig sær. Og så var hun ikke særlig engasjert i mat. Det er hun fremdeles ikke, og nå er hun snart 30. Hun liker det meste nå da, men hun synes fremdeles det er kjedelig å spise og er rimelig småspist.
Jeg er derimot utrolig motstander av å belønne med barne tv og film mens de spiser sånn som du praktiserer da jeg tror på å pese minst mulig med dette og jeg tror ikke på å belønne barn med et middel som ikke har noe med målet å gjøre. Jeg er generelt motstander av belønningssystemer på helt dagligdagse ting forøvrig. Jeg kan heller ikke se poenget med å la dem få gammel middagssmat til kvelds istedenfor kjedelige brødskiver; det er ikke SÅ spennende det heller. Selvfølgelig skal de ikke få velge bort middagen til fordel for pølser hver dag og sjokolade til dessert, men det er noe helt annet.
Sist redigert av apan : 29-12-06 kl 14:08.
|