Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forvaltningsloven §11-a

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 11:21   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Forvaltningsloven §11-a

§ 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.
Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.

Er det noen som vet hvilke konsekvenser dette kan få dersom NAV ikke har informert underveis.

I grove trekk så har jeg et vedtak på feilutbetalte penger. Etter å ha klaget på vedtaket fikk jeg et brev i begynnelsen av desember 2007 der det sto at klagen ville bli behandlet i løpet av en måned. Uten noen som helst informasjon underveis så fikk jeg først svar på klagen 1,5 år etter. Altså nå i mai 2009.

Da lurer jeg på er om noen har erfaring med hvilke muligheter det er for å kanskje få gjort noe i forhold til at de ikke har overholdt tiden de sa opprinnelig for saksbehandlingstiden (1 måned fra des. 07)??

Jeg har spurt på en advokatside her på nettet der man kan spørre, men har ikke fått svar.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.