Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 14:27   #11
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes det stiller seg annerledes når det gjelder burka/niqab. Vi vet jo strengt tatt ikke så mye om viljen til de som bærer disse plaggene. De er vel i første rekke underlagt andres vilje.

Men de vil jo det da, sier de. Der er deres frihet å velge at det er mannen som bestemmer. Men ikke alltid like lett det der da. Husker det var en demo foran Stortinget der ett eller annet islam-tema var oppe, lurer på om ikke det var disse tegningene da det stod på som verst. Så var det en gruppe tildekte, såkalt sterke og ressusterke religiøse som stod og veivet med plakater og hyttet nevene opp mot Stortinget. Så fanger kameralinsen opp noen menn av såkalt utenlandsk opprinnelse som ber dem pelle seg hjem, kvinner har ikke noe med å gjøre seg til offentlig. Med påfølgende bjeffing fra de tildekte. Ok, det var kanskje ikke så festlig, men uansett så illustrerer det at dette her tilsynelatende er et umulig prosjekt så lenge situasjonen er som den er. Og da mener jeg også den rigide og paranoide samfunnsanskuelsen som eksisterer i mange muslimske miljøer. Jeg ser ikke at den skal kunne forandre seg nevneverdig med dagens politikk, heller forverre seg.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.