Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husk å ikke ha barn liggende/sittende i bilen i varmen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-09, 13:29   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg nekter å godta at det er bare en tragisk hendelse i alle tilfeller. Det finnes dessverre uansvarlige foreldre som ikke tenker overhodet. Jeg var selv vitne til en episde på Ulvøya for noen år siden. Moren hadde bare parkert rett utenfor porten for å hente et annet barn som oppholdt seg på stranden. Alle vinduer lukket på bilen og et lite barn på ca 1 år i baksetet som kokte...i søvne. Vi var flere voksne som var i gang med å lete etter stor nok sten til å knuse et vindu på bilen, vi hadde ringt politet m.m. når moren kom, helt intetanende, fikk selvsagt huden full av kjeft, og kom med en tåpelig kommentar som "jeg var da bare en kort tur nede på stranden for å hente han her"....
Hadde barnet i bilen dødd, ville det da vært en tragisk hendelse hvor det var synd på moren? NEI.

Jeg vet ikke helt. Jeg blir sint og forbanna på barnets vegne, bare tanken på de forferdelige siste minuttene eller kanskje timene av sitt liv det barnet tilbragte alene, redd og under helt ekstreme forhold. Men jeg tenker også at det må være helt vanvittig grusomt å være foreldre oppi alt dette, og spesielt hvis barnet ikke ble glemt, men et offer for feilberegning av tiden man blir borte. Jeg klarer bare ikke gå innom den tankerekke om hvor grusomt det må oppleves, hvordan i huleste noen klarer å leve videre med noe sånt på samvittigheten og hvordan man kan tilgi seg selv eller partneren sin i ettertid.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.