Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe som kjøling?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 11:26   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe som kjøling?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Mannen sier at alle varmepumper, som er innstallert på rett måte, kan brukes som nedkjøling. Så da ville jeg spurt ansvarlig for den som fikset det hos dere hvorfor dere ikke kan bruke det til nedkjøling.

Det ville jeg også sjekket du som har fått beskjed om at den ikke skal brukes til nedkjøling med fare for råte? Det er viktig at varmepumpa blir kalibrert og utluftet så det ikke er luft i systemet, noe en trenger spesielt utstyr til. Elektrikere som monterer mye varmepumper har dette utstyret iflg. mannen. Mannen min sier at det er ingen fare for råteskader så lenge pumpa er montert riktig. Vår er montert på yttervegg, for jo lenger rør en har jo større fare for feilmontering og at det skal oppstå feil er det. Vi har både innerdel og utedel på samme yttervegg, bare øverst og nederst med rett rør mellom. Da renner vannet rett ut uten å bli liggende noe sted og mugne i svinger i rør.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.