Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Gaah! Et hjertesukk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 00:00   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gaah! Et hjertesukk

Jeg må få komme med et hjertesukk. Nok en dag er tilbragt på kjøkkenet helt til ingen nytte. Jeg blir sur.

Jeg har bakt urtechiabatta med diverse frø og litt grovt mel, to hasselnøttbrød og til slutt nanbrød til middagen. Og vesla, hun spyttet ut både chiabatta og brød, - æsj sa hun. Nanbrødene gikk heldigvis i henne, men de er jo helt næringstomme.
Vesla spiser altså glutenfritt og jeg baker og baker, prøver oppskrift etter oppskrift, i dag fikk hun velge oppskrift selv. Jeg forsøker gang på gang å få til et brød som er ørlite mer næringsrikt enn kjøpebrødet hun foretrekker. Jeg må ha i henne frø og nøtter for å få et fullverdig kosthold til en som hylskriker på gulvet fordi mamma krever at hun skal spise kjøtt.
Jeg liker ikke å måtte ty til tomme trusler, men nå truer jeg faktisk med å kontakte ernæringsfysiologen vi var hos for tre år siden da hun startet på glutenfri kost. Jeg har vert inne på tanken om å få en ny time der slik at vesla kan være med og lære litt om hva hun trenger å spise.

Sånn, det var dagens hjertesukk over en jente som har fantastisk god matlyst og ikke er spesielt kresen men som ikke liker brødene mine og nekter å spise kjøtt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.