Sv: Amadeus Dyrepark
Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.
Hm. Jeg satt igjen med vond følelse i magen da jeg var der for et par år siden.
.
Jeg skjønner hva du mener vi var der for noen uker siden. Greit nok at det var gøy å mate dyrene, men var det bra for dyrene? Flere av dem som struts, emu og Zebra tror jeg kjapt kunne bitt en liten barnehånd og burde ikke håndmates. Iallefall ikke uten overvåking. Zebraene overasket meg med hvor anderledes de spiste en hester og esler, som jo forsiktig bruker mulen. Zebraene glefset jo med tennene.
Kaninene var tristest. Unge kaniner i bur, ble løftet klappet og noen ganger herjet med. Ikke en ansvarlig person i nærheten. Jeg så voksne løfte dem etter ørene. Likeledes hos gjeitene. Unger som sprang etter killingene, og utslitte små killinger som ikke fikk være i fred. Inngangen til geitene hadde heller ikke "sluse" og en relativ stor geit stod klar til å stikke ut. Det hadde bare tatt en person som ikke lukket porten eller som ble usikker på den pågående adferden.
Lekeapparatene nederst i parken var også veldig pussig. Dette kan da ikke være godkjent til komersiell bruk. Dette var hagehusker og så vel spinkle ut.
Vi drar nok ikke tilbake dit.
|