Sv: Kjole på skole?
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Og Dronninga: jeg skjønner at dette sitter dypt hos deg, men jeg tror ikke det beste for barna alltid er å skulle passe inn hele tiden. Det er mye viktigere å gjøre dem trygge på seg selv, selv når de har på seg "feil" bukse. Det er du jo sikkert også veldig klar over, og gjør så godt du kan for å ikke la usikkerheten din smitte over på dem i slike saker. Håper hun havner i en klasse som er åpne mot hverandre og ikke bedømmer hverandre etter klær og ting!
Jeg er klar over dette, og sier ikke noe til barna så klart om mine tanker. Jeg snakket derimot med min mor om dette, og hun mente at jeg av og til kanskje antok at ting stakk dypere hos barna enn det kanskje gjorde. At jeg trodde det verste i en del tilfeller. Det handler jo om meg og mine forventninger til meg selv. Jeg ønsker ikke å skape skuffelser. Jeg vil ikke de skal føle seg annerledes - om de ikke vil det selv. Men de er ikke meg. De har et helt annet utgangspunkt enn meg.
Jeg kan ikke rydde veien for dem hele livet. Jeg vet det. Dvs. fornuften vet det, men hjertet ønsker å prøve. Når man er vant til å kunne ordne ting og ta hånd om ting, så er det en utfordring å forholde seg til arenaer der man bare må gjøre så godt man kan og håpe på det beste.
Interessert og engasjert skal vi i alle fall være. Er allerede blitt foreldrekontakt i klassen.
|