Sv: Ikke lov med pennal på skolen?
Opprinnelig lagt inn av ming, her.
Jeg skjønner forbudet godt. Hvis man f.eks har stasjonsarbeid med 12 minutter på hver stasjon, tar det voldsomt lang tid om det pennalet med alle de spennende greiene skal opp og ned hver gang ... På skolen til ungene er det ikke noe forbud, men der finnes alt de trenger i boks på gruppebordet, i hvert fall for ham i 1., så han trenger strengt tatt ikke ha med pennalet. Sist jeg hadde 1. klasse, informerte jeg om at elevene ikke trengte pennal, men at det gjerne kunne være med i sekken dersom det var viktig for eleven. Ungene klarte fint å forholde seg til at de når det er f.eks. stasjonsarbeid står det de trenger på bordet, mens de gjerne kan bruke pennalet når man har skriveverksted og skal skrive brev/tegne etc. På SFO er det også stas med eget pennal.
Du formulerte deg noe finere ja. Det handler mye om det synes jeg. Jeg forstår budskapet, men de må vokte seg litt på hvordan de presenterer dette. Å slå ned på dette i morgen første skoledag, er liksom ikke greia. Foreldrene har fått beskjed, og har noen det med i morgen så er det nok mest fordi det har ventet i sekken siden f.eks. februar. Senest i kveld tittet storesøster gjennom de tre lommene, og viste at hun hadde både blekkpenn og forstørrelsesglass. Det er så mange forventninger at hun nesten dirrer.
|