Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan kan vi få et bedre barnevern?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 15:14   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan kan vi få et bedre barnevern?

Jeg satt nettopp å leste denne kronikken i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3229336.ece
Og den har fått meg til å tenke litt.
Vi har en lov her i landet som sier at det ikke er tillatt å slå barn, selv en ørefik er ikke tillatt. Likevel så setter slike saker som dette dype spor og vitner om at virkeligheten er langt i fra teorien. Hva så om man mishandler sine barn, man blir ikke straffet for det.

Kronikken drar også opp et interessant spørsmål, er barn mindre verdt en voksne?

Jeg ser at det er et komplekst bilde dette, men et skritt i riktig retning for å bedre barnas rettigheter og vern må jo være å heve straffene. Jeg ser jo også at flere steder i landet så er barnevernsorganisasjonene overarbeidet og har rett og slett ikke kapasitet til å følge opp alle som har behov for det. Hva er det? Et barn blir mishandlet/vanskjøtet og samfunnet har ikke kapasitet til å følge opp???
Er det mer midler som må til eller må det omorganiseringer til? .. jeg spør, for jeg vet rett og slett ikke. Men ser at det er på høy tid at barnas rettigheter blir bedre ivaretatt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.