Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søskenrabatt på sfo og urettferdighet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 16:57   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Tommel ned

Søskenrabatt på sfo og urettferdighet

Kommunen som vi bor i har ingen rom for å kunne gi søskenrabatt på sfo. Som kjent, er det opp til hver enkelt kommune å avgjøre pris og ordninger for sfo når det gjelder åpningstider, deltidstilbud, søskenrabatt eller annet.

Ved skolestart var det en fin artikkel om et trillingpar som var klare for skolstart. Det ble skrevet i artikkelen at foreldrene hadde fått så god hjelp fra kommunen. Bl. a hadde de fått søskenrabatt på sfo, noe som hjalp deres utgiftsbør betydelig. Dette er ikke vanskelig å forstå. Her i kommunen koster sfo tett opp til 2000kr/md pr barn.

Selv er jeg mamma til fem barn og har nå 3 barn med behov for sfo.

Hvilken forskjell er det på en familie med trillinger kontra en familie med tvillinger og en storebror hvor alle er i sfo-alder? Eller en familie med tripp-trapp-tresko barn hvor alle har sfo plasser? Jeg klarer ikke å finne et eneste godt argument for å gi den ene familien økonomisk støtte og ikke de andre.

Dette er urettferdig.

I etterkant av artikkelen ved skolestart, har jeg tatt kontakt med avisen og satt søkelys på min egen situasjon. Tvillinger og storebror som alle har behov for sfo. Sannheten er at gutten på 3. trinn ikke har sfo dette året, men må gå hjem til tomt hus flere ganger i uken. Grunnen kan man jo bare lure på....

I dag ble jeg kontaktet av en journalist som ønsker å lage en artikkel på dette. Jeg skal treffe han på skolen i morgen.

Greit å rette søkeslys på dette nå i disse valgkamptider.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.