Sv: Søskenrabatt på sfo og urettferdighet
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Bra amor!
Den eneste forskjellen er at det er mer nyhetsverdi fordi trillinger er mer sjeldent. Nå i disse valgkamptider. Men jeg kan ikke se en eneste grunn til at ikke kommunen skal bistå deg også nei.
Jeg ser den med nyhetsverdien og det "store" rundt trillingfokus, men det faktum at familien har tre barn som er født på samme dag bør ikke gi dem en slik fordel når kommunen ikke har råd til å bistå andre familier med nøyaktig lik økonomisk byrde.
En ting er meg og min situasjon. Jeg snakker for alle familier med tre eller flere barn med behov for sfo-ordning. Sannheten er jo at den dagen jeg måtte betale for tre barn på sfo, så fikk jeg en større utgift for barnepass enn jeg hadde da jeg hadde tre barn i barnehagen eller to i barnehagen og en på sfo! Det henger ikke på greip! Jeg tør ikke engang tenke på innholdet i tilbudet som blir gitt. Dette året er det enda værre fordi skoledagen har blitt utvidet. Hjelp, sier jeg.
Poenget er urettferdigheten. Fint at mange av kommunens innbyggere nå skal bli gjort oppmerksom på faktum.