Sv: Hvis du skulle bygd et hus
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg liker forøvrig nivåforskjeller inne i huset, f.eks to trapper ned til en tv-stue, eller noen trappetrinn opp til hems. Planløsningen skal være romslig og funksjonell, men samtidig litt spennende. Jeg burde nok tegne mitt eget hus/ha arkitekt, så det blir akkurat sånn jeg vil ha det. 
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Ja, det kan det være, men hvis det er litt fram i tid med husbygging, så er dere kanskje over den aller minste småbarnstiden.
Ja, men grunnet familiehistorie og sånn er jeg opptatt av livsløpsstandard, og vet at for min mor ville små trapper her og der gjort det vanskelig å bo i huset. Hennes sykdom er ikke direkte arvelig, men familiært er det jo, og det er flere i slekta med lignende problemer.
Jeg er dessuten ikke verdens mest fertile, men har likevel en drøm om et par barn til, noe som nok strekker småbarnsperioden over sikkert en tiårsperiode omtrent (huff, nei, håper det går fortere, om ti år er jeg 40. Men med småbarnsperioden mener jeg jo egentlig frem til den yngste er i sånn alder at trapper er ok da...) og drømmen er også å flytte om ikke så lenge, og det er vel evt da det blir aktuelt å bygge...vi får se...