Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Med frykt for at noen skal tro at jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken eller ikke har empati med de dødsdømte, men burde de ikke ha tenkt på dette før? Rave rundt i bushen Kongo med våpen- hva skulle de der, i grunn? Pakke sekken full av kokain før du drar på flyplassen i Malaysia- heller ikke spesielt smart. Jeg sier ikke at noen av disse menneskene har gjort noe som er så dumt at de fortjener å dø for det, (Er prinsipielt mot dødsstraff) men jeg blir litt matt over idiotien mange nordmenn viser når de reiser til land med en helt annen kultur, og for ikke å snakke om- et helt annet rettsysstem (eller mangel på sådan) enn det vi har. Det obligatoriske kravet om at "nå må jammen staten Norge ordne opp" får meg også til å bli litt oppgitt.
Folk blir irriterte over ekstemsportutøvere som setter liv og helse på spill, for så å kreve at u.dir skal ordne opp, men det er likevel bare småtteri i forhold til dette.
Enig!
Også irriterer jeg meg grenseløst over forakten de to tiltalte viser for retten hver gang de får en mikrofon å snakke i. Klart de er fortvilet over denne rettsaken og den påfølgende dommen, det er ikke tvil om at den ikke holder stand sett med norske øyne.
Men, er det nødvendig å komme med oppfordringer om at alle i tribunalet bør skyte seg selv, nekte å snakke under rettsaken, komme uflidd og ubarbert i retten som en protest mot behandlingen de får? De er ekstremt arrogante til å være i en såpass utsatt situasjon og dette har garantert vært med på å undergrave deres egen sak.