Sv: En blogg på valgdagen
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
@Glitter: Jeg syns blant annet Mim gjør det, hver gang det er oppe.
Så Mim skal stå til ansvar for hele den rød-grønne regjeringen?
Siden du trakk fra Bergen som en høyrestyrt by som Mim var fornøyd med skoleverket i, så kan vi jo trekke frem den høyrestyrte byen vi bor i, hvor det absolutt ikke er bra.
Du må huske at det er forskjell på politikken som drives av de som sitter i regjering, og de som gjerne vil i regjering. De som sitter vil i stor grad forsvare de tingene de har fått til, og de som vil i regjering vil selvsagt angripe det de mener er feil. Det samme skjedde med skolepolitikken etter forrige borgerlige regjering, de mente da at alt var peachy, selv om det ikke var det, langt der i fra.
Det er ikke det samme som at de som sitter i regjering mener at alt er supertdupert og at jobben er gjort. Det er alltid man får gjort masse på fire år, ofte går mye av tiden med å å rydde opp i forrige regjerings feilgrep.
Jeg syns for øvrig at Venstre er et helt OK parti som jeg er enig med i mye, men de er ikke akkurat i regjeringsposisjon, og skulle de komme i det, vil de vel være mindre enn SV har vært i regjeringen nå? Jeg vil mye heller ha en rødgrønn regjering som kan få fortsette arbeidet de har begynt på, enn Høyre + Frp, som da er det mest realistiske alternativet.